Page content

Groente en fruit in de groene smoothie

lunch-met-power-195Als ik denk aan gezond eten, dan denk ik aan groente en fruit. Veel groente en fruit. Ik denk dat dat de basis is van een gezonde eet- en leefstijl.  Gezond eten, je kunt die term op diverse manieren opvatten, en voor iedereen betekent het ook iets anders. Maar, waar iedereen het wel over eens is denk ik,is dat gezond eten betekent dat je je lichaam goed voedt, dat je goed voor jezelf zorgt.

Goed voor jezelf zorgen is belangrijk om goed te kunnen functioneren. Om je goed te voelen, om gezond te zijn, om er geweldig uit te zien. En ik denk dat je dat kunt bereiken en in stand houden door als basis veel groente en fruit te eten.

Veel groente en fruit

Je kunt op veel verschillende manieren zorgen dat je lekker veel groente en fruit eet. Sommige mensen vinden het lastig, maar denk maar eens aan een groene smoothie! Een hele goede en handige manier om veel groente en fruit binnen te krijgen is door het maken en eten van een groene smoothie. In zo’n smoothie gaat al zo fijn veel groente en fruit dat dat een prachtige basis is voor je dag.

Een groene smoothie is heerlijk als lunch! Het is een goede optie voor als je thuis luncht, maar ook voor op je werk is het een goed idee. Maak hem thuis, doe hem in een thermosfles en je kunt hem makkelijk mee nemen naar je werk. Als er een koelkast is zet je hem daar lekker in, en tussen de middag kan je genieten van je gezonde en lekkere lunch.

Probeer dit recept eens en verwen jezelf met deze gezonde maaltijd!

Recept voor fruitige groene smoothie

Benodigdheden voor ongeveer 1,5 liter

  • 1 mango
  • 2 sinaasappels
  • 2 appels
  • Een hand aardbeien
  • Twee grote handen spinazie
  • Ongeveer 500 ml water

Bereidingswijze

  • Schil de mango en snijdt de pit eruit.
  • Verwijder de schil van de sinaasappels.
  • Was de appels en snijd de klokhuizen eruit.
  • Was de aardbeien en spinazie.
  • Doe het fruit met het water in de blender en zet hem aan.
  • Zet hem uit als alles gemixt is en voeg dan de spinazie toe en mix dit.

Tips

  • Voeg eventueel nog water toe, afhankelijk van hoe dun je de smoothie wilt hebben;
  • Voeg eventueel chiazaad, hennepzaad of lijnzaad toe, een gezonde toevoeging aan je voeding.

Eet jij wel eens een smoothie als lunch?

 

 

Paulien Visscher
Ik ben Paulien Visscher, getrouwd met Matthijs en mama van Thabo, een prachtige zoon uit Lesotho. Sinds enkele jaren zijn we bewust bezig met voeding en gezondheid. Ik heb een passie voor koken en bakken. Als christen is het mijn overtuiging dat ik goed voor mezelf en mijn gezin moet zorgen. Ik heb een parttime baan bij Aatop ICT en daarnaast vul ik mijn tijd met o.a. mijn website (www.paulienvisscher.nl) en vrijwilligerswerk.

Comment Section

2 reacties op “Groente en fruit in de groene smoothie


Door Wendy op 25 mei 2014

Ik maak ook bijna dagelijks groene smoothies maar zijn het nou eigenlijk geen enorme calorie-bommen?


Door Paulien op 26 mei 2014

Beste Wendy,

Wat goed dat je ook lekker aan de groene smoothie bent. Met groenten en fruit hoef je niet bang te zijn dat je er te veel van binnen krijgt. Het mooie aan groenten en fruit is dat vol goede voedingsstoffen zit. Denk aan vezels, natuurlijke suikers, vitaminen, mineralen, etc. De combinatie van dit alles zorgt ervoor dat je jezelf goed voedt. Natuurlijk krijg je dus calorieën binnen, maar het gaat erom wat voor voeding je eet. Calorieën door ongezonde, bewerkte voeding, dat is geen goed idee. Maar als je veel groenten en fruit eet, dan zit je goed.

Groetjes,
Paulien

Plaats een reactie


*