/* Nav Bar */ ul.navbar-nav a { color: #807069; font-weight: bold; } /* Home Headings and Links */ h1, h2, h3 { color: #ff7c80; } h1 a, h2 a, h3 a, h4 a, h5 a, h6 a { color: #ff7c80; } /* Hero Unit Customizations */ #headerhero .container #call2action h1 { font-family: "Roboto Slab",serif; font-weight: bold; color: #e64827; text-shadow: none; } #headerhero .container #call2action h2 { font-family: "Roboto Slab",serif; font-weight: bold; color: #807069; text-shadow: none; } #headerhero .container #call2action a.btn { background-color: #ff7c80; } /* Checkmark Replacement */ #bizzdetails .details .reasons ul li { background: transparent url("http://legallyraw.be/wp/../wp-content/upload_folders/legallyraw.be/2016/01/vinkje-koraal.png") no-repeat scroll left top; } /* Optin Form Home - Button Color */ .btn-danger { color: #fff; background-color: #ff7c80; border-color: #ff7c80; } /* Referenties - Link Color */ #references a.morelink { color: #ff7c80; } /* Optin Box Sidebar - Button Color */ #phxoptin.optinwidget101 .btn { background-color: #ff7c80; } /* Optin Box PostFooter - Headline & Button & Border Color */ #phxoptin.optinwidget104 .phxtextwrap .phxoptin-headline { color: #ff7c80; } #phxoptin.optinwidget104 .btn { background-color: #ff7c80; } #phxoptin.optinwidget104 { border: 4px dashed #ff7c80; } /* Button Color Gravity Forms */ .gform_button { color: #fff; background-color: #ff7c80; border-color: #ff7c80; }

Page content

Koolhydraatarm eten

Koolhydraatarm eten, Paleo, het beperken van koolhydraten, Ketogeen. Allemaal zijn het manieren om gezonder te leven. De een volgt het om van overtollige kilo’s af te komen. De ander is op zoek naar een manier om van vage klachten af te komen en de (darm)gezondheid te verbeteren.

Orthomoleculaire levensstijl

Het komt allemaal zo’n beetje op hetzelfde neer. Ik eet volgens de orthomoleculaire levensstijl https://www.leefgezondacademie.nl/waarom-orthomoleculaire-voeding/

en lijkt op al deze bovenstaande manieren. Ik vermijd namelijk geraffineerde suikers, koemelk, rijst, aardappels, pasta’s, brood en producten met een hoge glykemische index lees er in dit artikel https://www.lebonbonfranc.com/slank/ meer over.

Koolhydraatarm eten

Maïs vermijd ik ook maar dat is voor iets anders namelijk dat deze de ‘slechte’ bacteriën in de darm voedt. Ik eet het heus vers weleens een keertje want het bevat ook goede eigenschappen en misschien eet ik 2x per jaar een keertje popcorn. Eigenlijk voeden alle producten waar veel suikers in zitten de slechte darmbacteriën. Het gaat vooral om de variatie in voeding zodat je iedere dag andere vitamines en mineralen binnenkrijgt. Het enige verschil met mijn manier van eten is dat ik niet hoef uit te rekenen hoeveel koolhydraten ik eet en ik niet hoef op te passen of in ketogene toestand verkeer.

Gedoe om koolhydraten te tellen

Ik vind dat gedoe. Ik vond het vroeger al vervelend toen ik Weight Watchers volgde. Door het tellen van punten was ik de hele dag met mijn eten bezig.

Veel ziekten beginnen in de darmen

De manier van hoe ik nu eet past bij mij. En dat kan je alleen maar voor jezelf uitzoeken door het uit te proberen. Ik eet bijvoorbeeld wel af en toe eens peulvruchten. Dit omdat ik echt kijk naar hoe ik het beste mijn darmbacteriën kan voeden. Het klinkt misschien een beetje vreemd maar uit recente onderzoeken blijkt steeds vaker dat iedere ziekte in de darmen begint.

Beste voeding voor darmbacteriën

Darmbacteriën leven op vezels die wij zelf niet kunnen verteren. Peulvruchten bevatten deze vezels en ondanks dat ze ook saponinen >>> https://www.lebonbonfranc.com/wp-content/uploads/2017/08/Dossier-Saponinen.pdf bevatten eet ik ze toch af en toe.  De gezondheid van mijn darmen zal daarom altijd voorop staan.

Kilo’s bacteriën

De kilo’s bacteriën die in mijn lichaam leven wil ik zo goed mogelijk te eten geven. Zij zorgen er namelijk voor hoe ik me fysiek en mentaal voel. Zij zorgen dat ik me energieker voel, ik betere besluiten kan nemen, ik weinig tot geen menstruatieklachten heb (en dat met mijn endometriose), mijn stemmingen stabieler zijn, mijn hoofdpijnen sporadisch zijn, ik op natuurlijke wijze gewicht verlies, mijn spierpijn rustiger is, mijn immuunsysteem sterker wordt waardoor ziekteverwerkers buiten de deur blijven. Kortom voor mij de manier om me beter in mijn vel te voelen en om deze manier van eten de rest van mijn leven vol te blijven houden.

Jouw beurt

Welke manier van eten volg jij? Ben je benieuwd hoe ik eet? Lees hier mijn alternatieven, dan kan het niet meer misgaan >>> http://www.leefgezondacademie.nl/met-deze-gezonde-alternatieven-kan-het-niet-meer-misgaan/ .

Natalie Rocha
Natalie is orthomoleculair voedingsdeskundige met darmtherapie als specialisatie. Ze is Francofiel en heeft een passie voor koken en bakken. Zelf heeft ze door het verbeteren van haar darmgezondheid en het toepassen van cognitieve gedragstherapie en persoonlijk leiderschap ervaren hoe het is om van haar vage klachten af te komen. Sinds oktober 2016 is zij haar online programma 'Eet jezelf in 6 weken Energieker en Schoon' gestart (www.leefgezondacademie.nl) waarin ze op een natuurlijke manier deze klachten behandelt. Via haar website www.lebonbonfranc.com deelt zij graag haar kennis en recepten.

Comment Section

0 reacties op “Koolhydraatarm eten

Plaats een reactie


*