Page content

Zoete aardappel spiraaltjes met curry

zoete-aardappel-met-curryDoor spiraaltjes te maken van zoete aardappel met curry is deze lekker snel klaar. En de curry geeft er een spicy smaakje aan. Ik ben een voorstander van netjes met het gezin aan tafel eten, maar als ik alleen ben, dan kruip ik met een grote kom van dit gerecht op de bank. Mmmm…. lekker en gezellig.

Dit heb je nodig voor zoete aardappel met curry voor 2 personen

  • 4 zoete aardappels, geschild en in spiraaltjes gemaakt. Heb je geen spiralizer, maak dan kleine blokjes.
  • 2 grote lepels kerriepasta (ik neem graag de rode pasta omdat deze wat pittiger is)
  • 250 ml kokosmelk
  • 200 ml water

Zo maak je het :

  • Maak spiraaltjes van de zoete aardappel met een spiralizer. Je kan ook een soort van tagliatelli maken met een dunschiller als je geen spiralizer bezit. Of gewoon de zoete aardappels in blokjes snijden.
  • Meng de kokosmelk, water en kerriepasta en breng aan de kook.
  • Kook hierin de zoete aardappel gaar. Dit duurt 10 à 15 minuten.

taglia zoete aardappel 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zo kan je dit serveren :

  • Op een bedje van sla
  • Versierd met veel verse kruiden zoals koriander, basicilum, rozemarijn, …

taglia zoete aardappel 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Enjoy!

De vele voordelen van zoete aardappel

  • Is rijk aan vitamine B6. En deze zorgt o.a. voor een goede werking van je zenuwstelsel.
  • Bevat een goede dosis vitamine C. Vitamine C is belangrijk om verkoudheden en griepjes tegen te houden, maar is tevens nodig in de aanmaak van botten en tanden. Helpt met de vertering en de aanmaak van bloedcellen. Het is een belangrijk element bij de aanmaak van collageen wat op zijn beurt dan weer de elasticiteit van je huid ten goede komt. Vitamine C is tevens een anti-oxidant die ons beschermt tegen vele welvaartziekten.
  • Bevat vitamine D wat eigenlijk een hormoon is en geen vitamine en als primaire bron te vinden is door voldoende in de buitenlucht en dus zonlicht te komen. Te weinig zonlicht leidt tot een vitamine D tekort. Het speelt een belangrijke rol in allerlei functies, maar ook je humeur en energieniveau.
  • Bevat ijzer. Ijzer is belangrijk voor de aanmaak van rode en witte bloedcellen, maakt ons stressbestendig en is nodig voor een algeheel goed energieniveau.
  • Is rijk aan magnesium. Magnesium is het anti-stress mineraal. Kruip dus zeker af en toe met een grote kom van dit gerecht op de bank. Je doet het voor je gezondheid!

 
Deel dit artikel om samen met je vrienden deze “gezond eten” uitdaging aan te gaan. share-fb-1

Hou jij ook zo van zoete aardappel?

 

Katinka
Katinka Michiels is oprichter en eigenaar van www.legallyraw.be Haar passie voor gezondheid dateert al van heel wat jaartjes terug. Zij richtte het bedrijf Slank & Gezond op een tiental jaar geleden om vrouwen te begeleiden om zich beter te voelen in hun vel. Nu ze zelf 50+ is, heeft ze zich gespecialiseerd om vrouwen boven de 40 te begeleiden naar een gezonde levensstijl.

Comment Section

4 reacties op “Zoete aardappel spiraaltjes met curry



Door Katinka op 18 januari 2014

Ik koop het in de gewone supermarkt bij de “vreemde” keuken waar je ook de Mexicaanse en Marokkaanse spullen vindt. In de natuurwinkel moet het zeker ook te vinden zijn.


Door sonja op 27 mei 2014

Eigenlijk vindt ik gekookte zoete patat niet lekker..wel raw en frietjes:-)


Door Priscilla op 3 september 2014

Zojuist dit recept gemaakt. Mijn eerste keer zoete aardappel. Smaakt erg lekker, zeker zo met de kokos-curry. Had alleen een beetje moeite met de comi sla. Volgende keer denk ik dat ik nog wat extra groenten in de pot gooi.

Plaats een reactie


*